Zastosowanie gry edukacyjnej SummOn w nauczaniu matematyki w klasach 4-8 szkoły podstawowej.
Gra SummOn może być wykorzystywana zarówno do wprowadzania nowego materiału, jak i do ćwiczeń oraz zajęć powtórzeniowych.
Głównymi działaniami ucznia w trakcie pracy z SummOn jest dodawanie, mnożenie oraz porównywanie liczb w zakresie od 1 do 100. W zależności od trybu gry, można ćwiczyć 5, 15 lub 30 minut, indywidualnie lub w parach.
Dołączenie klasy do Ligi Matematycznej motywuje uczniów do regularnego ćwiczenia.
Korzystanie z gry SummOn pozwala uczniom w zakresie sprawności rachunkowej wykonywać nieskomplikowane obliczenia w pamięci oraz weryfikować otrzymane wyniki. W zakresie wykorzystania i tworzenia informacji umożliwia odczytywanie i interpretowanie danych oraz ich przetwarzanie. W zakresie wykorzystania i interpretowania reprezentacji pozwala na interpretowanie pojęć matematycznych i operowanie obiektami matematycznymi, a także dobieranie modelu matematycznego w kontekście praktycznym. W zakresie rozumowania i argumentacji pozwala na przeprowadzanie rozumowania, dostrzeganie podobieństw analogii wraz z formułowaniem wniosków, a także na tworzenie i stosowanie strategii rozwiązania problemu.
Gra SummOn pozwala realizować następujące zagadnienia:
- Odczytywanie liczb naturalnych wielocyfrowych,
- Porównywanie liczb naturalnych,
- Zaokrąglanie liczb naturalnych,
- Dodawanie w pamięci liczb naturalnych dwucyfrowych,
- Mnożenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową,
- Szacowanie wyników działań,
- Rozpoznawanie wielokrotności liczby,
- Wykonywanie prostych rachunków na liczbach całkowitych (w ograniczonym zakresie)
- Odczytywanie ułamków dziesiętnych,
- Porównuje ułamki dziesiętne,
- Wykonywanie obliczeń zegarowych w minutach i sekundach (w ograniczonym zakresie),
- Gromadzenie i porządkowanie danych.
- Przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych (klasy 7-8)