Liga Matematyczna SummOn

  

Sklep Google Play Sklep App Store

REGULAMIN

 

Rozgrywki

  1. Zgłoszenie klas i uczniów do rozgrywek Ligi Matematycznej odbywa się za pośrednictwem darmowego programu SummOn, do pobrania z https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ieti.SummOn lub https://apps.apple.com/pl/app/summon-ieti/id1531763908?l=pl .
  2. Najpierw Opiekun szkolny rejestruje swoje klasy i otrzymuje kody dla uczniów do 30 listopada 2020r..
  3. Uczniowie rejestrują się za pośrednictwem darmowego programu SummOn, do pobrania z https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ieti.SummOn lub https://apps.apple.com/pl/app/summon-ieti/id1531763908?l=pl , wpisując otrzymane od Opiekuna kody.
  4. Uczestnictwo w Lidze jest bezpłatne.
  5. Przynajmniej raz w miesiącu szkolny Opiekun ligi organizuje mecze uczniów ze swojej szkoły.
  6. Mecze rozgrywane są w trybie gry PVP (w parach) z ograniczeniem czasu gry do 30minut.
  7. W jednej szkole może być dowolna liczba Opiekunów, np. po jednym dla każdej klasy biorącej udział w rozgrywkach.
  8. Po zakończeniu meczy ich wyniki są przesyłane na serwer Organizatora. Za każdy wygrany mecz uczeń otrzymuje 3 punkty, za przegrany traci 3 punkty, za zremisowany nie otrzymuje punktów.
  9. Warunkiem koniecznym do zaliczenia meczu  w tabeli Ligi jest dostęp do Internetu w czasie meczu.
  10. Dla meczu z graczem spoza Ligi punkty zostaną przyznane tylko jeśli gracz "Ligowy" tworzył grę (poczekalnię).
  11. Można rozegrać maksymalnie 1 mecz dziennie z tym samym przeciwnikiem. Można rozegrać kilka meczy dziennie ale z różnymi przeciwnikami.
  12. Rozgrywki Ligowe odbywają się w 3 etapach.
  13. Pierwszy etap trwa do 28 lutego 2021r. Uczestniczą w nim wszyscy zgłoszeni uczniowie.
  14. Do drugiego etapu przechodzi połowa uczniów z najlepszymi wynikami, które można na bieżąco obserwować na http://summon.ieti.pl/index.php/2020 .
  15. Drugi etap trwa do 15 maja 2021r.
  16. 16 najlepszych uczniów ( http://summon.ieti.pl/index.php/2020 ) przechodzi do trzeciego etapu, który odbędzie się Wejherowie na początku czerwca 2021r.
  17. Trzeci etap będzie rozgrywany trybem pucharowym BO3 (gra do 2 zwycięstw, zwycięzca przechodzi dalej).
  18. Finalistami są wszyscy uczestnicy trzeciego etapu.
  19. Laureatami są uczniowie, którzy zajmą miejsca od 1 do 3.
  20. Laureaci otrzymają roczne stypendium naukowe w wysokości 10zł/miesiąc, rozpoczynając od września 2021r.
  21. Rozgrywki mają charakter międzynarodowy.
  22. Zgłoszenia protestów po meczach wymaga dostarczenia nagrania meczu lub zrzutu ekranu meczu do Organizatora.

Punktacja i wyniki

  1. Punkty otrzymuje się za wygranie meczu.
  2. W przypadku równej ilości punktów o miejscu w tabeli decyduje stosunek punktów zdobytych przez gracza do punktów zdobytych przez przeciwnika.
  3. Wyniki graczy są przedstawiane w tabeli (http://summon.ieti.pl/index.php/2020 ) w postaci Kod Szkoły / Klasa / Nr w dzienniku, np. SP1/IVa/15

Finały

  1. Uczniowie z najlepszymi wynikami (16 osób) zostaną zaproszeni na Finały, które odbędą się w Wejherowie.
  2. Mecze finałowe będą odbywały się w trybie pucharowym BO3 (gra do 2 zwycięstw, zwycięzca przechodzi dalej).
  3. W meczach finałowych obowiązuje ograniczenie czasu tury gracza do 45 sekund.

Nagrody

  1. Uczniowie z najlepszymi wynikami otrzymają roczne stypendium naukowe w wysokości 10zł miesięcznie.

Zakres tematyczny

  1. Zakres tematyczny obejmuje:
    1. Odczytywanie liczb naturalnych wielocyfrowych,
    2. Porównywanie liczb naturalnych,
    3. Zaokrąglanie liczb naturalnych,
    4. Dodawanie w pamięci liczb naturalnych dwucyfrowych,
    5. Mnożenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową,
    6. Szacowanie wyników działań,
    7. Rozpoznawanie wielokrotności liczby,
    8. Wykonywanie prostych rachunków na liczbach całkowitych (w ograniczonym zakresie)
    9. Odczytywanie ułamków dziesiętnych,
    10. Porównywanie ułamków dziesiętnych,
    11. Wykonywanie obliczeń zegarowych w minutach i sekundach (w ograniczonym zakresie),
    12. Gromadzenie i porządkowanie danych,
    13. Przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych.

Cele edukacyjne i wychowawcze

  1. Doskonalenie sprawności rachunkowej.
  2. Doskonalenie odczytywania, interpretowania oraz przetwarzania danych.
  3. Doskonalenie interpretowania pojęć matematycznych.
  4. Doskonalenia operowania obiektami matematycznymi.
  5. Doskonalenie dobierania modelu matematycznego w kontekście praktycznym.
  6. Stosowanie strategii rozwiązania problemu.
  7. Wdrażanie do systematyczności i samodoskonalenia.

Postanowienia końcowe

  1. Ilość stypendystów może ulec zmianie.
  2. Miejsce i sposób rozgrywania finałów może ulec zmianie.
  3. Kanałem komunikacyjnym z Organizatorem jest email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.