Liga Matematyczna SummOn
REGULAMIN
Rozgrywki
- Zgłoszenie klas i uczniów do rozgrywek Ligi Matematycznej odbywa się za pośrednictwem darmowego programu SummOn, do pobrania z https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ieti.SummOn lub https://apps.apple.com/pl/app/summon-ieti/id1531763908?l=pl .
- Najpierw Opiekun szkolny rejestruje swoje klasy i otrzymuje kody dla uczniów do 30 listopada 2020r..
- Uczniowie rejestrują się za pośrednictwem darmowego programu SummOn, do pobrania z https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ieti.SummOn lub https://apps.apple.com/pl/app/summon-ieti/id1531763908?l=pl , wpisując otrzymane od Opiekuna kody.
- Uczestnictwo w Lidze jest bezpłatne.
- Przynajmniej raz w miesiącu szkolny Opiekun ligi organizuje mecze uczniów ze swojej szkoły.
- Mecze rozgrywane są w trybie gry PVP (w parach) z ograniczeniem czasu gry do 30minut.
- W jednej szkole może być dowolna liczba Opiekunów, np. po jednym dla każdej klasy biorącej udział w rozgrywkach.
- Po zakończeniu meczy ich wyniki są przesyłane na serwer Organizatora. Za każdy wygrany mecz uczeń otrzymuje 3 punkty, za przegrany traci 3 punkty, za zremisowany nie otrzymuje punktów.
- Warunkiem koniecznym do zaliczenia meczu w tabeli Ligi jest dostęp do Internetu w czasie meczu.
- Dla meczu z graczem spoza Ligi punkty zostaną przyznane tylko jeśli gracz "Ligowy" tworzył grę (poczekalnię).
- Można rozegrać maksymalnie 1 mecz dziennie z tym samym przeciwnikiem. Można rozegrać kilka meczy dziennie ale z różnymi przeciwnikami.
- Rozgrywki Ligowe odbywają się w 3 etapach.
- Pierwszy etap trwa do 28 lutego 2021r. Uczestniczą w nim wszyscy zgłoszeni uczniowie.
- Do drugiego etapu przechodzi połowa uczniów z najlepszymi wynikami, które można na bieżąco obserwować na http://summon.ieti.pl/index.php/2020 .
- Drugi etap trwa do 15 maja 2021r.
- 16 najlepszych uczniów ( http://summon.ieti.pl/index.php/2020 ) przechodzi do trzeciego etapu, który odbędzie się Wejherowie na początku czerwca 2021r.
- Trzeci etap będzie rozgrywany trybem pucharowym BO3 (gra do 2 zwycięstw, zwycięzca przechodzi dalej).
- Finalistami są wszyscy uczestnicy trzeciego etapu.
- Laureatami są uczniowie, którzy zajmą miejsca od 1 do 3.
- Laureaci otrzymają roczne stypendium naukowe w wysokości 10zł/miesiąc, rozpoczynając od września 2021r.
- Rozgrywki mają charakter międzynarodowy.
- Zgłoszenia protestów po meczach wymaga dostarczenia nagrania meczu lub zrzutu ekranu meczu do Organizatora.
Punktacja i wyniki
- Punkty otrzymuje się za wygranie meczu.
- W przypadku równej ilości punktów o miejscu w tabeli decyduje stosunek punktów zdobytych przez gracza do punktów zdobytych przez przeciwnika.
- Wyniki graczy są przedstawiane w tabeli (http://summon.ieti.pl/index.php/2020 ) w postaci Kod Szkoły / Klasa / Nr w dzienniku, np. SP1/IVa/15
Finały
- Uczniowie z najlepszymi wynikami (16 osób) zostaną zaproszeni na Finały, które odbędą się w Wejherowie.
- Mecze finałowe będą odbywały się w trybie pucharowym BO3 (gra do 2 zwycięstw, zwycięzca przechodzi dalej).
- W meczach finałowych obowiązuje ograniczenie czasu tury gracza do 45 sekund.
Nagrody
- Uczniowie z najlepszymi wynikami otrzymają roczne stypendium naukowe w wysokości 10zł miesięcznie.
Zakres tematyczny
- Zakres tematyczny obejmuje:
- Odczytywanie liczb naturalnych wielocyfrowych,
- Porównywanie liczb naturalnych,
- Zaokrąglanie liczb naturalnych,
- Dodawanie w pamięci liczb naturalnych dwucyfrowych,
- Mnożenie liczb naturalnych przez liczbę naturalną jednocyfrową,
- Szacowanie wyników działań,
- Rozpoznawanie wielokrotności liczby,
- Wykonywanie prostych rachunków na liczbach całkowitych (w ograniczonym zakresie)
- Odczytywanie ułamków dziesiętnych,
- Porównywanie ułamków dziesiętnych,
- Wykonywanie obliczeń zegarowych w minutach i sekundach (w ograniczonym zakresie),
- Gromadzenie i porządkowanie danych,
- Przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych.
Cele edukacyjne i wychowawcze
- Doskonalenie sprawności rachunkowej.
- Doskonalenie odczytywania, interpretowania oraz przetwarzania danych.
- Doskonalenie interpretowania pojęć matematycznych.
- Doskonalenia operowania obiektami matematycznymi.
- Doskonalenie dobierania modelu matematycznego w kontekście praktycznym.
- Stosowanie strategii rozwiązania problemu.
- Wdrażanie do systematyczności i samodoskonalenia.
Postanowienia końcowe
- Ilość stypendystów może ulec zmianie.
- Miejsce i sposób rozgrywania finałów może ulec zmianie.
- Kanałem komunikacyjnym z Organizatorem jest email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.