Zastosowanie gry edukacyjnej SummOn w nauczaniu matematyki w klasach 1-3 szkoły podstawowej.
Gra SummOn może być wykorzystywana zarówno do wprowadzania nowego materiału, jak i do ćwiczeń oraz zajęć powtórzeniowych. Doskonalone są umiejętności myślenia matematycznego.
Głównymi działaniami ucznia w trakcie pracy z SummOn jest dodawanie, mnożenie oraz porównywanie liczb w zakresie od 1 do 20. Zalecane jest używanie trybu gry do zdobycia 20 punktów.
Dołączenie klasy do Ligi Matematycznej motywuje uczniów do regularnego ćwiczenia.
Korzystanie z gry SummOn pozwala uczniom rozwijać logiczne myślenie, rozumowanie i wnioskowanie, a także rozbudza ciekawość poznawczą oraz motywuje do nauki. Wspiera aktywność dziecka umożliwiając mu eksperymentowanie i nabywanie doświadczeń (w obszarach fizycznym, poznawczym, emocjonalnym i społecznym). Poprzez indywidualizację tempa pracy wspiera dzieci rozwijające się w sposób nieharmonijny, zarówno wolniejszy jak i przyspieszony. Gra wspiera rozwój mechanizmów uczenia się dziecka, pomagając osiągnąć kompetencje samodzielnego uczenia się. Poprzez pracę w parach umożliwia współdziałanie w grupie. Wykorzystuje również nowoczesne technologie. SummOn jest dostosowana do intelektualnych potrzeb i oczekiwań rozwojowych dzieci, umożliwia nabywanie doświadczeń poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka. Angażuje rodziców poprzez pomoc w instalowaniu gry oraz rozgrywki Ligi Matematycznej, która systematycznie wspiera rozwój mechanizmów samodzielnego uczenia się.
Gra SummOn pozwala realizować następujące zagadnienia edukacji matematycznej:
- Określanie wzajemnego położenia przedmiotów na płaszczyźnie,
- Porównywanie przedmiotów i ich klasyfikacja,
- Zapoznanie z pojęciami pion, poziom, skos,
- Liczenie do 20,
- Odczytywanie liczb,
- Porównywanie liczb,
- Korzystanie intuicyjne z własności działań (dodawanie),
- Dodaje liczby w pamięci w zakresie do 20,
- Mnoży w pamięci liczby w zakresie do 20,
- Dodaje liczby dwucyfrowe.